torsdag 7 februari 2008

Stiernhielm och jag

Pyjamas på kroppen. Kaffe i koppen. Ont i knoppen.

Nu blev det rent poetiskt. Kanske ska sluta där så jag inte förtar intrycket.

Varje morgon läser jag Charlotta von Zchwrkberkkghs (äh) blogg om vägen till en hälsosammare livsstil. Det är rena Herkules vid skiljevägen. Liksom han vill hon så gärna, så gärna välja den rätta smala. Men hon trampar ideligen snett in på den breda väg där Fru Lusta med döttrarna Flättja, Kättja och Lättja slår så förföriska lovar kring en förvirrad vandrare.

Jag myser skadeglatt. För jag finns också på den breda vägen. Lite längre bort, bakom kröken. Där Charlotta inte ser mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

...von Zchwrkberkkghs (äh)

Tack för dagens skratt!

(Jag skulle inte heller orka slå upp henne... jag tycker alla ska heta Jönsson...)

wv: xchjaj (mycket adekvat)

Anonym sa...

Nu har jag hittat din blogg och kommer att följa med på din resa här...

PGW sa...

Vad är det för resa ni är på? Resan till det nyttiga livet? Alla tips emottages tacksamt! (plus x antal kilo senaste året samt märklig konsistens här och var)