lördag 3 maj 2008

Forum för fnattiga föräldrar

Jag har hängt på Aff (Allt för föräldrar) i en herrans massa år. Långt innan den bytte namn från Föräldranätet till det nuvarande faktiskt. Ja, ända sedan min tioåring var bebis. Småbarnsföräldraidentiteten var alldeles underbar och jag ska nog erkänna att jag hängde mig kvar som förståsigpåare i somliga snack även sedan mina ungar för länge sedan lämnat just det stadiet...

Nu har jag känt mig överårig och passé bra länge. Och så kommer Christina och lanserar en sajt för tonårsföräldrar! OK, den är inte uppe och hoppar förrän på måndag - men sedan.

Be there or be square!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en sida för mig!

cruella sa...

Malin: Vad bra! Tipsa gärna vidare på din egen blogg eller varför inte i verkliga livet:-)

Masarinmamman sa...

Tack för att du hälsade på Masarinmamman, jag fick fundera lite men klurade ut sambandet till sist. Skön ton du har här i din kammare förresten! Jag kommer tillbaka!

cruella sa...

Masarinmamman: Ja, det var en gåta kanske - särskilt som vi faktiskt aldrig har träffats:-) Välkommen!

Anonym sa...

Ok, ska börja hänga där och ge goda råd...

Anonym sa...

Själv så hänger jag kvar på aff ett litet tag till. :)

Elisabet. sa...

Hahaha, vilken härlig presentation du har ... "äter ofta och gärna"!, det vore nåt för mig det ..-))

Bloggblad sa...

Föräldraidentitet ja... väcker minnen. Jag minns så himla väl att just när andra barnet fötts, smakade jag ofta på ordet "tvåbarnsmamma" och det kändes bra. Har filosoferat en del över hur det gick över till tonårsmamma och nu? Nu är det "mormor" som känns himla bra att vara. Skulle inte tacka nej till titeln "farmor" heller, men än så länge är den presumtive fadern ungkarl...

Anna sa...

Kul, nu kom jag att tänka på den gamla goda tiden :) Vilket år var det du kom med?

cruella sa...

Anna: 1998. Min yngsta är född i december -97 och jag minns att hon var ett halvår ungefär...

Kul att för en (enda) gångs skull vara helt rätt i tiden *s* Jag har haft otroligt mycket nytta och nöje (och en del härdsmältor) på gamla fN och även Aff!