måndag 20 januari 2014

Dag 13: Kolla! Här är en bok som jag tycker är ful...

På St Paulsgatans krön ligger en liten diversebutik som heter Pretty Jo's. Lite gammalt, lite nytt, lite lånat, lite bytt, får man nästan lust att utbrista. Det är en ganska tilltalande blandning av krafs och för dyra barnkläder, designermöbler, en gammal Stig Lindbergservis, ett vägghängt telefonbord i teak. Sånt. Och så en del accessoarer, till exempel från Miss Sixty. "En graffittiplånbok! Åh! Fräsig!" Något sånt tänkte jag väl när jag såg den, köpte den och tog hem till H. Som rynkade på näsan i avsmak. Något så ovärdigt och tillkämpat hippt hade hon aldrig sett, tioåringen.

Och jag som är min mors dotter och ogärna kastar något eller erkänner ett dåligt köp har använt den sedan dess. Ful som den är.


Bister min i mindre smickrande perspektiv. Miss Sixty indeed.

Inga kommentarer: